• اشاره:

مهندس ابوالفضل باباپور مدیرعامل شرکت کلرپارس تبریز (شرکت تابعه گروه دارویی تامین) از مدیران عملگرای مجموعه محسوب می‌شود که سابقه‌ای طولانی در صنعت داروی کشور دارد و یک سالی هست که با سمت مدیرعامل و عضو موظف هیات مدیره شرکت کلرپارس، تحولی اساسی در آن ایجاد کرده است.

او مدیری است که اینک در صنایع کلر آلکالی فعالیت دارد و مجموعه تحت مدیریتش را با بهره گیری از تکنولوژی روز و با عـوارض کمتر زیست محیطی پیش می‌برد؛ آن‌ها ۱۰محصول مهم تولید می‌کنند و برای ورود به بازار غذایی و دارویی هم دورخیز کرده‌اند و هفته گذشته با ارائه مستندات به فرابورس، شرکت کلرپارس را در آستانه یک جهش قرار داده‌اند.

با مدیرعامل کلرپارس گفت‌و‌گویی کرده‌ایم، که پاسخ‌هایش را می‌خوانید:

 

  • خبرهای خوب کلرپارس را نباید تنها به نام یک نفر زد، ما یک گروه متشکل هستیم و دست در دست هم همه چیز را پیش می‌بریم و "شعف" برای همه کلرپارسی‌ها امری طبیعی در کار است. واقعاً سه شیفت کار می‌کنیم و علاقه و حمیت است که ناگهان چنین رشدی را در کار هویدا کرده است.
  • اجازه بدهید همین‌جا از همه همکارانم که موجب سرافرازی در کلرپارس شدند قدردانی کنم، و بعد هم از هیات مدیره یک‌دل کلرپارس و البته از همکاران بالادستی در تی‌پی‌کو، مدیرعامل فهیم و محترم، دکتر پویا فرهت که منطق و استدلال را در پیشرفت امور درک و رصد می‌کنند، و دکتر رضوانی‌فر عزیز، مدیرعامل محترم شستا که در ابتدای کار خیلی حمایت کردند و این دورخیز یک ساله و اثربخش در کلرپارس واقعاً مرهون و مدیون ایشان است و اگر امروز با قدرت در فرابورس معرفی و استقبال شدیم، من آن را ثمره اعتماد و حمایت‌های دکتر رضوانی‌فر می‌دانم.
  • جالب است بگویم که قبل از من، تک تک همکاران از بورسی شدن کلرپارس استقبال کردند. تجربه‌های نه‌چندان مثبت واگذار کردن شرکت‌ها و کارخانه‌ها به بخش خصوصی و انباشت زیان و تعطیلی قابل پیش‌بینی آن‌ها، موجب شده که همه همکارانم انگیزه‌ای مضاعف پیدا کنند و احساس مالکیت و دغدغه کار برای خود را پیدا کنند. (البته قبلاً هم این حس بود، اما واقعاً با خبر فرابورس بسیار تقویت شد.) من چشم‌اندازی بسیار روشن برای کلرپارس می‌بینم.
  • ما یک شرکت تولیدی صادرات‌محور هستیم، و اکنون در حال تقویت صادرات به منطقه بالکان، در چند جای دیگر هم کارهایی را صورت داده‌ایم که به‌زودی اعلام خواهیم کرد.
  • به نظرم با ارائه سهام شرکت در بورس، طبیعتاً کار ما در شرکت کلرپارس بیشتر از قبل می‌شود و ما ملزم به تلاش بیشتر هستیم، و به سمت درجه خلوص و شفافیتی قوی‌تر خواهیم رفت.
  • تولیدات ما در کلرپارس و در حال حاضر ۱۰عنوان است؛ کلر، هیدروژن، آب ژاول، سود پرک، پرکلرین، کلروفریک، پارافین کلره، اسید کلریدریک، آب اکسیژنه و سود ۵۰ درصد؛ موادی که عموماً کاربردهای بهداشتی دارند. تولید 2 محصول را هم با گرید غذایی و دارویی در دستور کار داریم که به‌زودی به سبد محصولات‌مان افزوده خواهد شد.
  • پس از ادغام ارزشمند و در یک راستای شرکت فرآیندگستر در کلرپارس، هم‌افزایی مهمی در این شرکت ما رخ داد، ما شدیم تنها شرکت کلر آلکالی ایران، که می‌تواند هیدروژن خود را به یک محصول با ارزش افزوده (آب اکسیژنه) تبدیل کند، این اتفاقی مهم در این صنعت بود. هیچ‌کدام از آن پنج رقیب داخلی ما، چنین وضعیتی غبطه‌برانگیز ندارند.
  • هم‌اکنون ما قریب به ۳۴۰ نفر پرسنل همکار در کلرپارس داریم. به قول یکی از مدیرانم در کلرپارس به جایی از تجربه و حل شدن در تکنیک کار رسیده‌ایم که می‌توانیم تک به تک واحدهای نظیر این مجموعه عظیم را از نو بسازیم. دانش فنی همکاران من بسیار بالاست و غالباً با سابقه کاری بالا هستند، دانش مهندسی هم دارند و با تجاربی ارزنده‌ که در طول حیات کلرپارس کسب کرده‌اند، و می‌توانند کارهایی بزرگ را سامان دهند.
  • من در جلسه‌ای که به‌تازگی با دکتر فرهت داشتم، ایشان را قانع کردم که اجازه و امکانات بدهند تا ما ظرفیت کلر تولیدی‌مان را از ۵۰ تن در روز به ۱۰۰ تن در روز افزایش دهیم و ایشان هم با مناعت طبع پذیرفتند. ما کارهای لازم را صورت خواهیم داد و همان طور که از تولید کلر ۳۰تن در روز به ۵۱/۵ تن در روز رسیده‌ایم بتوانیم در کمتر از ۲سال این ظرفیت ۶۳درصدی را افزایش و به‌روزرسانی کنیم و به عدد تولیدی مورد نظرمان تولید ۱۰۰ تن کلر در روز برسیم. همچنین هم‌اینک ۱۴۰تن در روز آب ژاول، ۸ تن در روز پرکلرین تثبیت شده و نیز ۵ تن در روز پارافین کلره تولید می‌کنیم و افزایش ظرفیت تولید در این محصولات را هم در نظر داریم.
  • دو پروژه جدید در حال عملیاتی شدن داریم:  اول، پروژه تولید آب ژاول ۳۰ درصد (۳۰۰ گرم در لیتر) که برای اولین بارست که در ایران رخ می‌دهد و دوم، سولفات‌زدایی (حذف فیزیکی کلر از آب نمک) است که هر ۲ پروژه در کاستن از قیمت تمام شده محصولات، بسیار موثر خواهد بود و همه مشتریان‌مان هم از آن استقبال کرده‌اند.
  • خوشبختانه در ۳ ماهه نخست سال نزدیک به ۴5 میلیارد تومان از فروش پیش‌بینی شده سال۱۳۹۸ را محقق کرده‌ایم، رقم پیش‌بینی شده ۱۶۷ میلیارد تومان است؛ که قطعاً احراز خواهد شد. پایان پیام