1401/07/20

لزوم ریسک پذیری مدیران عامل و تقویت برند تیپیکو

دکتر نکویی نیا در جلسه مدیران عامل شرکت‌های هلدینگ تاکید کرد:

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در جلسه مدیران عامل شرکت‌های این هلدینگ بر لزوم ریسک پذیری مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه و تقویت برند تیپیکو تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، جلسه مدیران عامل شرکتهای تابعه شرکت سرمایه گذاری داروئی تأمین در سالن کنفرانس شرکت توزیع داروپخش با حضور دکتر نکویی نیا مدیرعامل هلدینگ تیپیکو، معاونین، مدیران عامل شرکت ها و مدیر روابط عمومی تیپیکو برگزار شد .

دکتر نکوئی نیا مدیر عامل تیپیکو در ابتدا با تاکید بر به لزوم استمرار این جلسات اظهار داشت: استفاده از نظر جمعی بسیار مثبت و بهبود بخش است و مدیران ما باید مدیران ریسک‌پذیر باشند و در مجموعه تیپیکو تلاش شده است از مدیران با سطح علمی بالا استفاده گردد.

وی در خصوص تشکیل کارگروه ها نیز گفت: تاکنون 5 کارگروه صادراتی تشکیل شده است که تلاش شود شرکت ها صادرات محور گردند به دلیل اینکه بسیاری از تولیدات ما فراتر از نیاز بازار است.

 دکتر نکویی نیا با اشاره به اهمیت برندینگ در شرکت‌ها بیان داشت: جناب آقای کلایه مدیر محترم روابط عمومی هلدینگ متخصص برندینگ هستند و در این خصوص برنامه کاملی دارند و جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنیم.

مدیر عامل تیپیکو درباره تعامل و مراوده با شرکت های جهانی هم گفت: باید سیاست کاری در خصوص سرمایه گذاری و صادرات در بازارهای جهانی داشته باشیم و با رصد کامل بازار باید به سمت داروهای با فناوری نوین برویم.

 وی از تشکیل یک اندیشکده در مجموعه شستا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: می بایستی هیات‌های اندیشه ورزی داشته باشیم که خوشبختانه ما در صنعت دارو افراد با اندیشه مثبت و تحصیلات عالیه بسیار داریم.

دکتر نکوئی نیا در ادامه درباره اصلاح پرتفوی محصولات در شرکت ها نیز تاکید کرد: مدیران باید توانایی ریسک پذیری داشته باشند که بخش نرم این مبحث خرید و فروش سهام است.

مدیر عامل تیپیکو  در پایان در خصوص انتصابات هیات مدیره های شرکت ها هم گفت: تمام تلاش بر این است هرچه سریع‌تر کار انتصابات انجام گیرد و افرادی انتخاب شود که موثر و توانمند باشند.

دکتر محسن منشدی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین نیز در این جلسه در خصوص سند راهبردی و برنامه 5 ساله هلدینگ و شرکت های تابعه گفت: این سند با کمک شرکت های زیر مجموعه در حال تدوین است. مطابق این سند راهبردی ما می توانیم ریسک‌ها را در سازمان شناسایی و عارضه یابی کنیم و بر مبنای آن گلوگاه ها و موانع کاری را برطرف کنیم.

وی افزود: دستاورد دیگر این سند این است که می تواند اطلاعات حداکثری از توان تولیدات را بدست آورد و بر مبنای آن برنامه ریزی کرده و تولید را افزایش دهیم.

دکتر منشدی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه بیان داشت: جهت تولیدات محصولات با مارژین بالا برنامه ‌ریزی شود و از فروش محصولات با حاشیه ضرر جلوگیری کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اقدامات مدیریت پروژه‌ها گفت: کمیته های ارزیابی پروژه ها تشکیل شده است که با حضور معاونین هلدینگ برگزار می‌شود و در این کمیته ها هرکدام از معاونین از منظر واحد خودشان به پروژه نگاه و در واقع پیشنهادات خودشان را می دهند و در نهایت به جمع بندی می‌رسیم که برای انجام این پروژه فرمت‌هایی تشکیل شده است که پیش امکان سنجی و امکان سنجی صورت می‌گیرد و در هر حالت پروژه از نظر انطباق با سیاست‌های کلان هلدینگ و توجیه پذیری آنها که توجیه اقتصادی داشته باشد بررسی می شود و در نهایت به تصویب می‌رسد.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود در هر پروژه همکاران با تجربه که تخصص در آن پروژه را دارند مشارکت و همکاری نمایند.

دکتر منشدی در ادامه سخنان خود درباره آموزش منابع انسانی گفت: سرفصل‌های آموزشی با استفاده از نیاز سنجی آموزشی تعریف می‌شود که به طراحی، اجرا و ارزیابی و اثربخشی ختم می‌شود که می بایست با هدف یکپارچه‌سازی آموزش‌ها اولاً سطح استاندارد مناسب برای شرکت‌ها تعریف کنیم و کیفیت و کمیت آموزش ها را ارتقاء داده و در نهایت هزینه مربوط به آموزش را با تجمیع کاهش دهیم تا بتوانیم از بودجه مربوط به آموزش استفاده نموده که در این خصوص نیز کمیته آموزش تشکیل شده است.

وی سپس با اشاره به اهمیت روابط عمومی در سازمان‌ها و شرکت ها گفت: با رویکرد جدیدی که با حضور آقای کلایه در روابط عمومی صورت خواهد پذیرفت، هدف بهبود برندسازی تیپیکو و شرکت‌های زیر مجموعه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص سایت جدید تی پی کو نیز گفت: این سایت جدید طراحی گردیده که برای اولین بار در حضور مدیران عامل رونمایی می‌گردد.

در ادامه این جلسه دکتر علیرضا یکتا دوست معاون زنجیره تأمین تیپیکو در سخنانی هدف از تشکیل این جلسات را هم اندیشی برای برطرف کردن ضعف های زنجیره عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این جلسات به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

 وی همچنین گزارشی از عملکرد تیپیکو در فروش، برنامه ریزی، مدیریت کیفیت، صادرات و بین الملل، نوآوری و توسعه محصول، داشبورد های مدیریت، مدیریت پروژه ها، آموزش و روابط عمومی ارائه نمود.

در پایان این جلسه مدیران عامل شرکت‌ها ضمن معرفی کامل خود مطالبی را در خصوص دغدغه ها و مشکلات مجموعه خود بیان کردند.