1401/08/01

تقویت صادرات و هم‌نشینی مهم صنعت و دانشگاه‌ها

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین؛

دکتر منصور نکویی‌نیا، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین گفت: تیپیکو دو رویکرد اصلی را مدنظر قرار داده است که نخست دستیابی بیشتر به عرصه صادرات و دیگری استفاده و همجواری بیشتر صنعت دارو و دانشگاه‌هاست.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، دکتر نکویی‌نیا با اشاره به اهداف تیپیکو درباره تفاهم‌نامه‌های امضا شده و فعالیت‌های این مجموعه در نمایشگاه ایران‌فارما، توضیح داد:
شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین درنظر دارد، شرکت‌های زیرمجموعه خود را به شرکت‌‌هایی صادرات‌محور تبدیل کند؛ یعنی که ما می‌خواهیم با تولید داروهای با کیفیت زمینه‌ساز صادرات محصولات‌مان به قاره‌های مختلف باشیم.

وی ادامه داد:

از سویی دیگر تلاش می‌کنیم از دانش روز و همکاری با دانشگاه‌های کشور (به‌طور خاص دانشکده‌های داروسازی) بتوانیم استفاده کرده و توانمندی‌های آنان را جذب صنعت کنیم تا صنعت و دانشگاه‌ها را به معنای واقعی کنار همدیگر قرار دهیم تا در نهایت آن چیزی را که نیاز واقعی سلامت کشور هست، بتوانیم عرضه کنیم.

مدیرعامل تیپیکو تصریح کرد:
ما خاصه در برخی از داروها وابستگی‌هایی به خارج داریم که می‌توانیم با زمینه علمی و دانش داخلی خودمان به تدریج این وابستگی را کاهش دهیم و  تفاهم‌نامه‌هایی که در «ایران‌فارما»  با معاونت فناوری ریاست‌جمهوری و هلدینگ برکت به امضا رسید در راستای همین موارد است تا بتوانیم از تجمیع توان داخلی، هم ورودی‌ جدی‌تر به بحث صادرات پیدا کنیم و هم از توانمندی‌هایی که وجود دارد استفاده لازم را ببریم.

دکتر نکویی‌نیا در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره مشکلات نقدینگی و بروکراسی‌های بانکی که در حال حاضر شرکت‌های دارویی با آن روبرو هستند، نیز گفت:

با توجه به اجرایی شدن طرح دارویار، طبیعی ا‌ست به‌دلیل تبدیل ارز به ریال و تامین مواد اولیه، شرکت‌های دارویی مشکلاتی در نقدینگی پیدا کنند. اما ما تلاش کردیم با حمایت از زیر مجموعه‌های تیپیکو از این مسئله عبور کنیم و از سوی دیگر از طریق حمایت سازمان برنامه و بودجه از شرکت‌های بیمه کشوری و با پرداخت مطالبات پخش‌ها تلاش شد تا این فاصله را از بین ببریم و امیدواریم طی بازه زمانی ۴-۵ ماهه آینده این مشکل را هم پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود از نمایشگاه «ایران‌فارما» به عنوان «گردهمایی بزرگ مجموعه دارویی کشور» یاد کرد و آن را اتفاقی مبارک دانست و افزود:
برگزاری نمایشگاهی مهم چون ایران‌فارما، فرصتی مغتنم بود تا در کنار دیگر هلدینگ‌ها و شرکت‌های دارویی، ضمن شناساندن و یادآوری محصولات، با تبادل افکار و دیدن ایده‌های جدید و تازه، نهایت استفاده را از این نمایشگاه ببریم.

دکتر نکویی‌نیا در پایان گفت:
«تیپیکو» با ۲۵شرکت و همچنین ۳شرکت غیر مدیریتی در نمایشگاه هفتم حاضر بود و توان و پتانسیل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین را به نمایش گذاشت و در تقویت ارتباطات با کشورهای دیگر و همچنین یادآوری اذهان که چه قابلیتی در این مجموعه وجود دارد، نهایت تلاشش را کرد.