1402/03/22

آفریقای جنوبی خواستار محصولات زهراوی شد

هیات بلندپایه دیپلماتیک آفریقای جنوبی در بازدید از زهراوی خواستار همکاری و توسعه صادرات محصولات این شرکت شدند.

 به گزارش روابط عمومی تیپیکو، هیات بلندپایه دیپلماتیک آفریقای جنوبی که به شرکت داروسازی زهراوی رفته بودند، پس از بازدید از واحدهای مختلف تولید دارو در این مجموعه، خواستار همکاری و توسعه صادرات محصولات زهراوی شدند.
این قرار بازدید با حضور سفیر آفریقای جنوبی «ویکا مازوی کومالو» (H.E. Mr. Vika mazwi Khumalo) و همچنین توحید نجف‌زاده، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور با هدف گسترش مناسبات تجاری صورت پذیرفت.
سفیر آفریقای جنوبی، ضمن تمجید از ظرفیت‌های متنوع تولیدی در ایران، اعلام کرد: ما خوشحالیم و آماده گسترش روابط تجاری به‌ویژه در زمینه محصولات دارویی هستیم.

از شرکت داروسازی زهراوی زیاد شنیده بودیم که در تولید داروهای خاص پیشگام است. اکنون به‌عینه دیدیم که سطح کیفی محصولات بالاست و واقعا از سطح استانداردهای اروپایی چیزی کم ندارد.
دکتر فرهاد کیافر، مدیرعامل زهراوی هم ضمن استقبال و قدردانی از حضور هیات دیپلماتیک، به معرفی برخی دستاوردها، ظرفیت‌های علمی و توان صادراتی زهراوی پرداخت و در تکمیل سخنان سفیر، بالا بودن سطح استانداردها و کیفیت مثال‌زدنی محصولات زهراوی را مرهون تلاش‌ و همت متخصصان ایرانی و همکاران زهراوی برشمرده و اشاره کرد:
ما اکنون ۱۷ سال است که در تولید داروهای خاص تحت لیسانس با شرکت F.Hoffman La ROCHE کشور سوئیس همکاریم و این مهم موجب تسریع فرآیند رگولارتوری محصولات ما هم شده است.
 مدیرعامل زهراوی تصریح کرد: مواد اولیه، سایت ما، تجهیزات و داروی ساخته شده، مطابق با الزامات GMP شرکت سوئیسی ROCH (دومین تولیدکننده بزرگ دارو در جهان) است و سیستم ارزشیابی در این شرکت از کنترل بی‌وقفه و شبانه‌روزی، تمام مراحل تولید از مواد اولیه تا فرآورده‌های نهایی در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت را تکمیل می‌کند و تمامی فرآیندهای (R&D) آن براساس قواعد (WHO) اجرا می‌شود.
زهراوی، هم در خصوص صادرات محصولات خود، و هم در صورت اعلام نیاز، درخصوص انتقال تکنولوژی آمادگی‌های لازم را داراست.

سفیر آفریقای جنوبی نیز در پایان بازدید از خطوط و بخش‌های مختلف تولید گفت: از انضباط و از توانایی‌های شما در زهراوی شگفت‌زده شدم و از مدیریت مجموعه سپاسگزارم. ما خواستار همکاری همه‌جانبه‌ی شرکت زهراوی با وزارت بهداشت کشورمان آفریقای جنوبی هستیم.

 ایشان از نماینده وزارت خارجه هم درخواست صدور مجوز کرد و خواهان تسهیل ارتباط جهت همکاری شد و افزود: با توجه به مساعد بودن رابطه دو کشور و فراهم آمدن شرایط برای گسترش همکاری‌ها، باید در برنامه‌ریزی، سرعت عمل نشان دهیم و اهداف مورد نظر را عملیاتی کنیم.
انتهای پیام/