1403/03/09
درخواست مدیرعامل ژلاتین کپسول از معاون وزیر صمت

شناسه کالا برای پوکه ژلاتینی کپسول دارویی ایجاد شود

مدیر عامل شرکت ژلاتین کپسول ایران از معاون صنایع عمومی وزیر صمت خواستار تسریع و مساعدت در تعریف شناسه کالا برای پوکه ژلاتینی کپسول دارویی و دستور ویژه برای تخصیص ارز و حمایت برای واردات دستگاه مورد نیاز این شرکت شد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، مدیر عامل شرکت ژلاتین کپسول ایران از معاون صنایع عمومی وزیر صمت خواستار تسریع و مساعدت در تعریف شناسه کالا برای پوکه ژلاتینی کپسول دارویی و دستور ویژه برای تخصیص ارز و حمایت برای واردات دستگاه مورد نیاز این شرکت شد.
 
 دکترعقیل آرین نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین" تیپیکو" عصر روز دوشنبه هفتم خردادماه به اتفاق جمعی از معاونان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو با دکتر محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار که با محوریت بررسی مشکلات، بیان درخواست‌ها و تسهیل گری در رفع نیازهای شرکت‌های دارویی برگزار شد، دکتر رامین رمضانی کلمر مدیر عامل شرکت ژلاتین کپسول ایران، اظهار داشت: شرکت ژلاتین کپسول ایران یکی از استراتژیک ترین شرکتهای دارویی و تنها تولید کننده پوکه کپسول ژلاتینی دارویی در کشور است.
 
وی افزود: این شرکت با صرف هزینه‌های هنگفت و زحمات فراوان به دانش فنی با تکنولوژی بسیار پیچیده در طول سالهای فعالیت خود دست یافته است و در حال حاضر نیاز بیش از 250 شرکت دارویی کشور را تامین می کند.
 
مدیرعامل شرکت ژلاتین کپسول ایران با اشاره به اینکه این شرکت به منظور بهبود راندمان کیفی محصولات خود اقدام به ثبت سفارش دستگاه تولید پوکه کپسول در مقیاس آزمایشگاهی کرده است و در این زمینه 60 درصد از مبلغ کل در مرحله اول پرداخت شده است ، گفت: در حال حاضر شرکت ژلاتین کپسول در انتظار تخصیص ارز 40 درصد باقی مانده از محل صادرات دیگران است.
 
  دکتر رمضانی کلمر با بیان اینکه از معاون عمومی وزیر صمت درخواست تسهیل گری زمینه داریم، عنوان کرد: در صورت طولانی تر شدن روند تخصیص ارز توسط بانک مرکزی ساختار مالی این شرکت متزلزل می‌شود و به دلیل تاخیر در تامین این قلم کالا باعث بروز مشکل در این واحد وتبعات آن دامنگیر 250 شرکت دارویی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه درمورد اخذ شناسه کالا مکاتباتی در پانزدهم آبان سال 1401 با موضوع ایجاد سرفصل در سامانه مربوط به منظور اظهار و ثبت آمار تولید انجام شده است ، افزود: علاوه بر این درخواست در تاریخ 18 آبان سال 1401 و هشتم اردیبهشت سال 1403 مدارک و مستندات مربوط از قبیل کاتالوگ، تصویر کالا ، پروانه بهره برداری و کد isic در سامانه جامع تجارت بارگذاری شد.
 
دکتر رمضانی با بیان اینکه محصول نهایی این شرکت پوکه کپسول ژلاتینی دارویی است و ماده اولیه این محصول نهایی، پودر ژلاتین است ، گفت: با توجه به مورد فوق تسهیل گری در ایجاد شناسه کالا برای انواع پوکه کپسول ژلاتینی دارویی مورد انتظار است.
 
مدیرعامل شرکت ژلاتین کپسول ایران با اشاره به اینکه تسریع در اخذ شناسه کالا قطعا بخش زیادی از مشکلات از جمله ثبت آمار تولید، موجودی انبار، دریافت ارز ، ثبت سفارش و ترخیص کالا و خرید مواد و ماشین آلات را مرتفع می کند ، تصریح کرد: به دلیل عدم تعریف شناسه کالا برای مواد اولیه این مشکلات گریبان گیر شرکت ژلاتین کپسول شده است.
 
وی با اشاره به اینکه به دنبال صادرات هستیم، گفت: انتظار داریم که در ابتدا با درصدی پایینی از میزان تولید، صادرات را شروع کنیم و در این راه نیاز به کمک داریم.
 
دکتر محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این دیدار با اشاره به لزوم کمک به واحدهای تولیدی اظهار داشت: صادرات راه نجات تولید است و در این زمینه هر کمکی که لازم باشد به شرکت ژلاتین کپسول خواهیم کرد.
 
 
انتهای پیام