به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (TPICO)، این تفاهم نامه همکاری در حضور دکتر کبریایی زاده رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و توسط مدیران ارشد این دو شرکت به امضاء رسید.

همچنین دکتر «پائولو باراداس» مدیرعامل شرکت بلوفارما و پروفسور «سرخیو سیموئز» نایب رئیس و مدیر توسعه بازار این شرکت، پس از بازدید از شرکت های توفیق دارو، تماد، رازک و فارابی؛ توانمندی شرکت های دارویی تامین اجتماعی و ظرفیت های نوین آنان برای تولید محصولات دارویی را زمینه مناسبی برای همکاری مشترک دانستند.

مدیرعامل شرکت بلوفارما و هیات همراه، از 25 تا 27 بهمن ماه با دعوت شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با حضور در ایران ضمن آشنایی بیشتر با پتانسیل های صنعت دارو در سازمان تامین اجتماعی، روش های همکاری با شرکت های تحت پوشش تیپیکو را ارزیابی کردند.

 مدیران ارشد این شرکت پرتغالی در سفر قبلی خود به تهران نیز با توانمندی برخی شرکت های دارویی تامین اجتماعی آشنا شده بودند.

درجریان دیدار اخیر مدیرعامل شرکت بلوفارما و هیات همراه از ایران، توافقنامه همکاری متقابل در حوزه تولید مشترک محصول بین مدیران این شرکت و دکتر کرباسی مدیر عامل شرکت رازک نیز به امضا رسید.

رویکرد تعاملی دولت تدبیر و امید با کشورهای مختلف به ویژه در دوره پسا برجام و پسا تحریم موجب شده تا پتانسیل های موجود در صنعت داروی ایران مورد توجه شرکت های اروپایی و غیر اروپایی برای تولید مشترک محصولات دارویی و همچنین ورود جدی تر به بازار مصرف دارو در کشورمان قرار گیرد.

 

پایان پیام