به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ عصر روز شنبه 17 تیر 1396، در جلسه ای با حضور تمامی مدیران ستاد TPICO، دکتر محمدرضا سعیدی با عنوان معاونت برنامه ریزی و توسعه، معارفه و مشغول به کار شد.

دکتر محمدرضا شانه ساز (مدیرعامل) ضمن تقدیر از قبول مسئولیت و اتفاقاتی خوب که با مدیریت دکتر یکتادوست در واحد استراتژی هلدینگ افتاده، با برشمردن برخی ویژگی های دکتر سعیدی گفت: این یک ضرورت قطعی بود که ما معاونت برنامه ریزی و توسعه را در مجموعه هلدینگ تشکیل دهیم و نیرویی کارآمد و متخصص همچون دکتر سعیدی را برای این مسئولیت مهم انتخاب کنیم؛ اقدامی که سازمانی است و در جهت بلوغ بیشتر مجموعه دیده شده. امیدوارم با حضور ایشان اتفاق هایی بزرگ در روان سازی ارتباطات پیش بیاید و شاهد تحولاتی خوب و موثر در آینده پژوهی و تقویت تمامی مجموعه های مرتبط به TPICO باشیم.

دومین سخنران آئین معارفه، مهران کرامتی (نماینده شستا) بود، او گفت: همه می دانیم که هلدینگ داری چیزی بجز توسعه نیست؛ و ما انتظار داریم همه مجموعه های ما مطابق منزلت شستا، توسعه یافته و بزرگ شوند، خوشبختانه از وقتی دکتر شانه ساز مسئولیت TPICO را پذیرفتند، هم ارتباطات ما گسترش یافته، هم رویکردشان عینی و در مسیر اصلاح ساختارها بوده، و هم  TPICO امروزه جلودار هلدینگ های شستا شده است، و این در ذیل مدیریت ایشان و بهره ور کردن سرمایه های انباشته بوده که محقق شده است؛ ما انتظار داریم با ورود دکتر سعیدی با انفجار توسعه و سودآوری قابل توجه در TPICO روبرو شویم. ما دکتر سعیدی را با رویکردهای علمی شان می شناسیم و امیدواریم در توسعه تکنولوژی، توسعه بازار و توسعه محصول کارهای بزرگی صورت دهند.

دکتر یکتادوست (مدیر مطالعات استراتژیک) نیز ضمن استقبال از ایجاد معاونت جدید و انتخاب دکتر سعیدی بر مصدر آن، از ایشان به عنوان استاد راهنمای خود نام بردند: خوشحالم و مطمئنم که چشم اندازی خوب پیشاروی هلدینگ است. ما در مدتی که سپری شد، با نهایت توان مان در سه حوزه فعال بودیم:

اول، هم افزایی و ارائه راه حل ها، باز کردن راه برای هوش تجاری و ...

دوم، گام برداشتن برای رونق کسب و کار در ترازهای جهانی، صادرات، اخذ گواهینامه های بین المللی و ...

سوم، خلق ارزش افزوده پایدار، تنظیم بودجه ریزی عددی، مارکتینگ و برندینگ، و پوزیشنینگ علمی و ملی و ...

حوزه عملیات و برنامه ریزی دو بال دارد که با هماهنگی هم رشد و پرواز را محقق می کند، ما مجدانه در هر دو محیط فعال بودیم و طبعا با حضور دکتر سعیدی، ادامه راه تسهیل خواهد شد.

دکتر شانه ساز در ادامه سخنان دکتر یکتادوست، به مبحث پیگیری رتبه بندی شرکت های شستا اشاره کرد و توفیقات شانزده شرکت تابعه TPICO در رتبه بندی سی شرکت اول شستا (1395) را محصول جدیت مجموعه مطالعات استرتژیک  TPICOو شخص دکتر یکتادوست برشمرد.

مهندس تحسیری (معاونت امور شرکت ها) سخنران بعدی بود و ضمن قدردانی از زحمات دکتر یکتادوست، ورود دکتر سعیدی را به مجموعه TPICO تبریک گفت: ما برای ماندگاری، مجبوریم که به تبع رشد جهانی، رشد کنیم؛ در اقتصاد ملی جای کار بسیار است و مطمئنا با پتانسیل های موجود و گرد هم آمدن نیروهای متخصص، توسعه در دسترس خواهد بود. من به آینده TPICO بسیار خوشبینم، استعدادهای خوبی داریم و  استطاعت بهره برداری آن نیز فراهم است.

 

دکتر محمدرضا سعیدی آخرین سخنران بود، او گفت: بنده سال ها افتخار همکاری با مجموعه دارویی تامین را داشته ام.

هلدینگ ها وظایفی متنوع معطوف به خلق ارزش دارند، نظیر مدیریت پورتفولیوی کسب و کارهای تابعه، مدیریت بازار سرمایه و مدیریت حرفه ای جهت خلق ارزش. ظرفیت سازی در سطح ستاد هلدینگ یک اصل است؛ در این رهگذر یادگیری، نقشی کلیدی و بنیادی را ایفا می کند چه در سطح فردی و چه در سطح سازمانی، یادگیری نیروی پیشبرنده توسعه، و مبدا همه تحولات است.

اینجانب ضمن تاکید بر کارهایی که توسط همکاران عزیز منجمله دکتر یکتادوست انجام پذیرفته است، متعاقباً توسعه سازمان، توسعه قابلیت های سازمانی، نوآوری و کارآفرینی را در سطوح مختلف پیگیری خواهم کرد. اساسا هلدینگ موفق در نگاهی امروزی، باید یک هلدینگ کارآفرین باشد و لازمه رسیدن به آن، تحمل ریسک است و نوآوری و برنامه محور بودن.

ما به جدّ قصد داریم کار کنیم و با سه حوزه بازاریابی، برنامه ریزی و تحقیق و توسعه ارتباطی وثیق خواهیم داشت، و تشکیل کمیته های برنامه ریزی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین نگاهی جامع به زنجیره ارزش خواهیم کرد از مواد اولیه تا داروی تمام شده و توزیع؛ ضمن آن که با نیم نگاهی به شناسایی فرصت های جدید در صنایع سلامت، مسیرهای تازه را هم خواهیم آزمود.

من معتقدم همکاری متقابل همه ارکان سازمان برای انجام امر پیچیده توسعه یک ضرورت استراتژیک است.

آئین معارفه با اهدای حکم انتصاب دکتر سعیدی در سمت معاونت برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین TPICOو توسط مدیرعامل به پایان رسید.

پایان پیام